چگونه آسانسورهای هیدرولیک کار می کنند؟

هیدرولیک خلیج

چگونه آسانسورهای هیدرولیک کار می کنند؟

  • دی ۲۲, ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط k1

چگونه آسانسورهای هیدرولیک کار می کنند؟
برخلاف آسانسورهای کششی، سیستم های هیدرولیک از ماشین آلات بالابر استفاده نمی کنند. در عوض، این آسانسورها برای ایجاد حرکت از فشرده سازی مایعات استفاده می کنند.
کابین آسانسور توسط موتور الکتریکی که روغن را درون سیلندر پمپ می کند، برای حرکت پیستون بلند می شود. آسانسورهای هیدرولیک از شیرهای برقی جهت کنترل روغن برای یک حرکت آرام استفاده می کنند.
سیال مورد نیاز برای مولد آسانسور هیدرولیک باید از روغن باشد. روغن تخریب ناپذیر می تواند به عنوان گزینه های سازگار با محیط زیست استفاده شود.
آسانسورهای هیدرولیک برای بالا بردن کابین به انرژی قابل توجهی نیاز دارند، به همین دلیل معمولاً در ساختمانهای مرتفع مورد استفاده نمی شوند. این سیستم ها همچنین با سرعت ۱۵۰ فوت / دقیقه کار می کنند. آنها آهسته تر از انواع دیگر آسانسورها می باشند. به همین دلیل، آسانسورهای هیدرولیک فقط برای ساختمان هایی در نظر گرفته شده اند که حداکثر هفت طبقه هستند.
انواع آسانسورهای هیدرولیکی :
۱- هیدرولیک مسقیم یک به یک
با استفاده از این نوع آسانسور، سیلندرهای هیدرولیک به داخل زمین ورود می یابند و درون یک حفره قرار می گیرند. کابین آسانسور همراه کاراسلینگ روی پیستونی قرار گرفته که در داخل سیلندر حرکت می کند.
۲- هیدرولیک غیرمستقیم
از آنجا که ایجاد حفره ضروری نیست، ساختمان های موجود یا مناطقی که حفاری گزینه مناسبی نیست، می توان از آسانسور هیدرولیکی غیرمستقیم بهره مند شد. بطوری که از بغل کابین و کاراسلینگ موقعیت جک فراهم می شود.
۳- هیدرولیک Roped
آسانسورهای هیدرولیکی سیم بکسلی از سیم بکسل و جک متصل به یک فلکه برای حرکت آسانسور هیدرولیکی استفاده می کنند. از آنجا که سیم بکسل کابین آسانسور را نگه می دارد، کیفیت آن بسیار مهم است.
در بسیاری از ساختمان ها، آسانسورهای هیدرولیک مزایای زیر را ارائه می دهند:
نصب سریعتر از انواع دیگر آسانسور
استفاده برای حمل و نقل و بارهای سنگین
فضای کمتری را اشغال می نماید
گزینه ای مناسب برای استفاده در داخل منازل
صدای کمتر نسبت به سایر سیستم ها

دسته بندی